جالب نیوز




   


   
آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

سلام...از دانلود تا مطلب همه چیز آزاده

لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

Farixfa
دنیای مطالب طلایی و جالب روز
بیا تو حال وحول
اطلاعات عمومی
تک ستاره ی آسمان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جالب نیوز و آدرس jalebnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.چیز باحالیه نه؟قربون قد و بالای کیفیت...!!!





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» ای او اس یا اندروید

android-versus-ios.jpg

رقابت در دنیای فناوری همیشه بوده و خواهد بود و از این جهت مسلما” مصرف کنندگان نهایی منتفع می شوند چون هم قیمتها تعدیل میشود و هم تلاش برای جلب مشتری موجب بهبود قابلیتها و نوآوریهای جدید میگردد.

یکی از بحثهایی که بین کاربران دستگاه های موبایل شامل تلفن همراه و تبلت وجود دارد بحث بر سر توان فنی اندروید و iOS است و هر یک از طرفین دعوا هم دلایلی برای خود دارند. طرفداران اپل معتقد به کیفیت و کارایی iOS و طرفداران اندروید باز بودن و عدم قید و بندهایی که بر روی iOS است و اندروید از آن بهره میبرد را به رخ می کشند.
اما واقعا” کدام یک از این سیستمهای عامل موبایل کارامدتر هستند؟

ابتدا به ساکن باید گفت هم اندروید و هم iOS تا حد زیادی در ریشه و اجداد خود از یک خانواده هستند. iOS دارای پایه Mac OS X است که خود مکینتاش اصالتا” نوعی BSDمحسوب میشود و در خانواده سیستم عامل یونیکس قرار میگیرد. اندروید هم که از خانواده لینوکس مشتق شده است دارای شباهتهایی بسیار با خانواده یونیکسها است. پس هر دو این سیستم عاملها از یک فامیل هستند که بازار را قبضه کرده اند.
اما اگر بخواهیم به این دو سیستم عامل نگاهی بیاندازیم باید به سه موضوع دقت کنیم. اول هسته سیستم، دوم پوسته سیستم و سوم برنامه ها.
هسته iOS همان داروین سیستم عامل مکینتاش است که سبک شده است. هسته اندروید هم همان لینوکس کرنل معروف است که اختصاصی سازی شده است. اما مهمترین اختلاف این دو سیستم عامل در همین جا خود را نشان میدهد. سیستم عامل ابزارهای موبایل مانند هر سیستم عاملی دیگر در اصل وظیفه مدیریت درخواستهای برنامه ها و درخواستهای کاربر و هماهنگ سازی اختصاص منابع سخت افزاری را دارد. اما چرا اختلاف بین این دو سیستم عامل مهم است؟
iOS بر خلاف اندروید برنامه ها را به صورت بومی Native اجرا میکند، اما اندروید برنامه ها را در بستر نرم افزاری Framework به اجرا در می آورد. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟
اجرای برنامه ها به صورت اجرا در بستر نرم افزاری میزان مصرف منابع سخت افزاری را بالا میبرد. شاید به همین دلیل است که عمر باطری اندرویدها کمتر از iOS است و به همین دلیل در سخت افزاری ضعیفتر iOS سرعت عملکردی بالاتر نشان میدهد. در مجموع در زمینه بهینه بودن سیستم عامل در مصرف انرژی و به کارگیری و مدیریت منابع سخت افزاری به نظر میرسد iOS برنده مقایسه است.

 

جنبه دیگری که به آن توجه می کنیم رابط کاربری یا همان GUI است. در این زمینه هر دو سیستم عامل خوب هستند و حتی در زمانهایی از روی دست یکدیگر کپی هم کرده اند! اندروید رابط کاربری با گزینه هایی بیشتر را فراهم میکند که برای کاربران عادی مشکل ساز است اما حرفه ای ها می پسندند. در مجموع اگرچه رابط کاربری iOS زیبا و ساده است اما به طور کلی رابط کاربری اندروید به خصوص برای تبلتها مجهزتر و بهتر است. در این زمینه اندروید برنده مقایسه بین iOS و اندروید است.
اما در مورد برنامه ها. شاید در مدتی قبل میشد گفت که iOS در این زمینه بی رقیب است اما امروزه چنین نیست و بسیاری از برنامه های کاربردی Cross Platform ارایه شده اند. یعنی هم برای اندروید و هم iOS در دسترسند. اگرچه تاکنون نظم اپ استور بیشتر از اندروید مارکت بوده است اما به نظر میرسد در این زمینه شکاف موجود خیلی جدی نیست. در مجموع در این زمینه اندورید عقبتر از iOS است اما شکاف در حال پر شدن است.

خلاصه مطلب اینکه:
1-اندروید در زمینه پردازش سطح پایین در قیاس با iOS تا حد زیادی عقبتر است و جای بهینه سازی بسیار بالایی دارد.
2-اگر ظاهر سیستم عامل برای شما مهم است هر دو سیستم عامل خوب و کارامد هستند. اما پوسته اندروید حرفه ای تر به نظر میرسد.
3-در هر دو سیستم عامل انتخابهایی عالی برای برنامه های رایگان و پولی دارید و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

اما بالاخره کدام را بخریم؟
بدون شک اپل در کیفیت حرف اول را میزند. اما اگر قصد خرید iDevice دارید باید بدانید محدودیتهایی فراوان به شما تحمیل خواهد شد که اگر جیلبرک نکنید تا حدی آزاردهنده است. در مجموع دامنه خرید اندرویدها به خصوص در تلفن همراه به لحاط قیمت و مارک و برند وسیعتر است و ممکن است شما دستگاهی با اندروید را بیشتر بپسندید.

 

منبع:وب شهر

 

ios5-vs-android.jpg

ب یکی از بحث‌هایی که بین کاربران دستگاه‌های موبایل شامل تلفن همراه و تبلت وجود دارد بحث بر سر توان فنی اندروید و iOS است و هر یک از طرفین دعوا هم دلایلی برای خود دارند. طرفداران اپل معتقد به کیفیت و کارایی iOS و طرفداران اندروید باز بودن و عدم قید و بندهایی که بر روی iOS است و اندروید از آن بهره می‌برد را به رخ می‌کشند.
 
اما واقعا” کدام یک از این سیستم‌های عامل موبایل کارامدتر هستند؟
 
ابتدا به ساکن باید گفت هم اندروید و هم iOS تا حد زیادی در ریشه و اجداد خود از یک خانواده هستند. iOS دارای پایه Mac OS X است که خود مکینتاش اصالتا” نوعی BSDمحسوب می‌شود و در خانواده سیستم عامل یونیکس قرار می‌گیرد. اندروید هم که از خانواده لینوکس مشتق شده است دارای شباهت‌هایی بسیار با خانواده یونیکس‌ها است. پس هر دو این سیستم عامل‌ها از یک فامیل هستند که بازار را قبضه کرده‌اند.
 
اما اگر بخواهیم به این دو سیستم عامل نگاهی بیاندازیم باید به سه موضوع دقت کنیم. اول هسته سیستم، دوم پوسته سیستم و سوم برنامه‌ها.
 
هسته iOS همان داروین سیستم عامل مکینتاش است که سبک شده است. هسته اندروید هم همان لینوکس کرنل معروف است که اختصاصی سازی شده است. اما مهمترین اختلاف این دو سیستم عامل در همین جا خود را نشان می‌دهد. سیستم عامل ابزارهای موبایل مانند هر سیستم عاملی دیگر در اصل وظیفه مدیریت درخواست‌های برنامه‌ها و درخواست‌های کاربر و هماهنگ سازی اختصاص منابع سخت افزاری را دارد.
 
اما چرا اختلاف بین این دو سیستم عامل مهم است؟
 
iOS بر خلاف اندروید برنامه‌ها را به صورت بومی Native اجرا می‌کند، اما اندروید برنامه‌ها را در بستر نرم افزاری Framework به اجرا در می‌آورد. اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟
 
اجرای برنامه‌ها به صورت اجرا در بستر نرم افزاری میزان مصرف منابع سخت افزاری را بالا می‌برد. شاید به همین دلیل است که عمر باطری اندرویدها کمتر از iOS است و به همین دلیل در سخت افزاری ضعیفتر iOS سرعت عملکردی بالاتر نشان می‌دهد. در مجموع در زمینه بهینه بودن سیستم عامل در مصرف انرژی و به کارگیری و مدیریت منابع سخت افزاری به نظر می‌رسد iOS برنده مقایسه است.
 
جنبه دیگری که به آن توجه می‌کنیم رابط کاربری یا همان GUI است. در این زمینه هر دو سیستم عامل خوب هستند و حتی در زمان‌هایی از روی دست یکدیگر کپی هم کرده‌اند! اندروید رابط کاربری با گزینه‌هایی بیشتر را فراهم می‌کند که برای کاربران عادی مشکل ساز است اما حرفه‌ای‌ها می‌پسندند ولی رابط کاربری iOS زیبا و ساده است و پرکاربر. اما به طور کلی رابط کاربری اندروید به خصوص برای تبلت‌ها مجهزتر و بهتر است اما در گوشی‌‌های موبایل iOS  گوی سبقت را می‌رباید. در این زمینه مقایسه بین iOS و اندروید است برنده‌ای مطلق ندارد.
 
اما در مورد برنامه‌ها. شاید در مدتی قبل می‌شد گفت که iOS در این زمینه بی رقیب است اما امروزه چنین نیست و بسیاری از برنامه‌های کاربردی Cross Platform ارایه شده‌اند. یعنی هم برای اندروید و هم iOS در دسترس‌اند. اگر چه تاکنون نظم اپ استور بیشتر از اندروید مارکت بوده است اما به نظر می‌رسد در این زمینه شکاف موجود خیلی جدی نیست. در مجموع در این زمینه اندورید عقب‌تر از iOS است.
 
خلاصه مطلب اینکه:
 
1-اندروید در زمینه پردازش سطح پایین در قیاس با iOS تا حد زیادی عقب‌تر است و جای بهینه سازی بسیار بالایی دارد.
 
2-اگر ظاهر سیستم عامل برای شما مهم است هر دو سیستم عامل خوب و کارامد هستند. اما پوسته  iOS ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و آندروید پیچیده‌تر است و کاربر عام آن را  نمي‌پسندد.
 
3-در هر دو سیستم عامل انتخاب‌هایی عالی برای برنامه‌های رایگان و پولی دارید و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.
 
اما بالاخره کدام را بخریم؟
 
بدون شک اپل در کیفیت حرف اول را میزند. اما اگر قصد خرید iDevice دارید باید بدانید با محدودیت‌های بشتری نسبت به آندروید رو به رو خواهید بود. 
 
البته  دامنه خرید اندرویدها به خصوص در تلفن همراه به لحاط قیمت و مارک و برند وسیع‌تر است و این دست شما را برای انتخاب آزادانه طرح و مدل باز تر می‌گذارد.
 
منبع:باشاه خبرنگاران
 
 
سلام . شايد خيلي از شما ها هنوز بين اين دو سيستم عامل شک داشته باشين به همين دليل ميخوام کمي به اين دو سيستم عامل نگاهي دقيق تر داشته باشيم . من مي خوام اول چند تا سوال مطرح کنم .

1.چرا اندرويد موفق شد ؟ 
جواب اين سوال بر ميگرده به چند سال پيش زماني که کسايي بودن که پول دار بودن و کسايي که وضع متوسطي داشتن . 
قطعا کسايي که وضع خوبي داشتن از گوشي هاي Apple استفاده مي کردن ( iPhone/3g/3gs/4/4s ) ولي کمتر بودن .
و کسايي که وضع متوسطي داشتن با گوشي هاي اندرويدي بودن که تعدادشون هم بيشتر بود .

2.سيستم عامل ios انحصاري مال شرکت Apple هست . 
اما android مال هزار تا شرکت ( SAMSUNG htc SONY LG MOTOROLA acer HUAWEI ASUS ...........) اين همه شرکت بالا خره بعد از 6 سال تونستن درصد فروش android رو بيشتر از ios کنن و اين در حالي است که اگه بخايم درصد فروش تک تک کامپاني ها رو حساب کنيم در برابر شرکت Apple هيچن . 

3.شرکت Apple فقط يک استانداردي براي گوشي هايش داشت حالت مستطيلي با صفحه ي 3.5" يا 4" با يک دکمه ي گرد پايين صفحه نمايش که در دست واقعا راحت بود .
و اين در حالي است که شرکت SAMSUNG يا htc يا LG با درست کردن گوشي هاي متفاوت سليقه ي بسياري از افراد را جذب کردن .

گرافيک کدوم بيشتره ؟
1.براي جواب به اين سوال سريع فکرتونو روي گوشي S III و note II نبرين به اين فکر کنين که اين دو گوشي کمتر از 5 درصد گوشي هاي بازار هستن که android ي بسيار قويين . و از لحاظ گرافيک iPhone طي اين 7 سال امتحان خودشو پس داده و ثابت کرده که گرافيکش از هر گوشي android ي بيشتر است .
2. براي همين است که بهترين کمپاني هاي بازي ساز مانند gameloft بهترين بازي هاي خودشو اول براي سيستم عامل ios مي زنه بعد واسه android . چون ميدونن اين بازي رو که واسه ios ساختن 32 درصد گوشي هاي جهان رو ساپورت مي کنه . اما از اون 49 درصد گوشي android ي شايد 10 درصدشون توانايي اجراي بازي هاي سنگين رو داشته باشن .

کدوم سيستم عامل آينده ي بهتري داره ؟
1. با اين که من يک اپلي هستم ولي هميشه حرف راست رو گفتم . متاسفانه من معتقدم که آينده گوشي ها مالandroid هست و شرکت Apple همان اشتباه شرکت BlackBerry رو تکرار مي کنه و به همان سرنوشت دچار مي شود .
با سيستم انحصاري خاص مخصوص خودش و يک استاندارد خاص . و ديگر مردم هم اين گوشي ها رو خريد نميکنن . 
ميدونم نقد من خيلي کوبنده ست اما واقعيت هست .
 
منبع:gsmaria

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






» عناوين آخرين مطالب